torstai 13. toukokuuta 2010

Virkattu kukka


Olin superhyperiloinen, kun Seijasiskon blogista löytyi selkeääkin selkeämpi kukan virkkausohje. Sitä piti kokeilla, sillä olen joskus kokeillut kukan tekoa siinä kuitenkaan onnistumatta. Kukassa on käytetty Novitan bambulankaa ja koukun koko oli 2,5. Koukku oli kuitenkin ehkä vähän turhan pieni, sillä virkkaaminen oli hiukan hankalaa. Seuraavaa kukkaa tehdessä olen sitten viisaampi.

Laitoin kuvaan mukaan myös rakkaat pikkuruiset käsityösakset, jotka ovat perintöä isotädiltäni. Minä olen nykyisin hanakka hukkaamaan tavaroita, mutta aina yhtä iloinen, kun kadoksissa ollut esine tupsahtaa jostakin. Kuvassa olevat saksetkin nimittäin olivat hukassa. Kunnes tässä tällä viikolla nukkumaan mennessäni päähäni pälkähti, että olin käyttänyt saksia askartelussa.. Ja eikös ne askartelulaatikon uumenista sitten löytyneetkin. =) Nyt ne ovat taas turvassa vaaleanpunaisessa muumikassissa, joka toimittaa käsityöpussukan virkaa. Askartelulaatikkoa tuli pengottua muutenkin, kuin vain saksien etsimisen merkeissä. Laitan kuvia tänne askarteluista myöhemmin.. Aurinkoista helatorstaita kaikille!

2 kommenttia:

  1. No tosi hyvä että sakset löytyivät, aloinkin jo vähän huolestua.

    VastaaPoista
  2. Hyvässä tallessa ovat perintösakset ;)

    VastaaPoista

Kommenttisi piristää aina, kiitos!